KOTA KINABALU, 6 Ogos 2015: Seorang anak kelahiran bangsa Negara Sabah yang berasal daripada Kota Kinabalu yang bernama Billance Fung Chee Von dan merupakan etnik Sino Kadazan telah menarik perhatian warga Facebook setelah rakaman videonya yang berduet dengan seorang penyanyi terkenal yang bernama Jessie J dengan lagu Flashlight dikongsikan kepada umum melalui profil akaun "Facebook" peribadinya.

Video tersebut telah mendapat sambutan yang hangat setelah dikongsikan disebuah Page Facebook yang bernama The Future of Sabah/Sarawak and the Federation of Malaysia" dan telah mencatat jumlah "share" yang telah mencecah 2,136  dan "Like" sebanyak 1,654. Manakala, jumlah rekod "share" di akaun peribadinya mencatat sebanyak 680 dan "Like" dalam 1,272.

Menurut beliau,  "rakaman tersebut dilakukan secara "duet" bersama dengan penyanyi Jessie J tetapi bukan secara live. Ia menggunakan aplikasi "Sing! Karaoke by Smule" dan sesiapa juga boleh melakukannya."

"Tiada sebarang latihan khusus. Saya hanya menyanyikannya "for fun" sahaja. Terdapat banyak pilihan lagu sama ada "single, duet or group" yang tersedia dalam aplikasi tersebut. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan hanya perlu memilih salah satu lagu berkenaan untuk dinyanyikan", ujarnya.

Respon daripada warga Facebook yang rata-ratanya berasal daripada negara Sabah dan negara Sarawak memberikan pujian dan pengiktirafan terhadap kemerduan suara beliau. Malah ada sejumlah ramai wanita dan juga lelaki telah terpikat dan jatuh hati dengannya setelah mendengar lagu duet beliau itu. Ini ditambahkan lagi dengan kekacakannya telah menjadi faktor kepada minat terhadapnya.

Difahamkan bahawa beliau adalah seorang Jurutera Proses (Process Engineer) yang bekerja di Kota Kinabalu, Sabah.
Labels:

Post a Comment

  1. http://www.smule.com/recording/jessie-j-flashlight/380122267_139026078

    ReplyDelete
  2. 'Seorang anak kelahiran bangsa '''''Negara''''' Sabah yang berasal daripada Kota Kinabalu'.. admin. sabah are still in malaysia. it supposed to be negeri not negara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farah... Maybe you lack of the true history about this matter. We, Sabah once a "Country" in the Federation of Malaysia. Either we are in or out, our status was a Country. But on 27 August 1976, our status as "A Country" has been downgraded by the Federal Government. Do you know about it?

      Delete

Author Name

{picture#YOUR_PROFILE_PICTURE_URL} YOUR_PROFILE_DESCRIPTION {facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.