Dapatkah anda melihat dengan jelas bagaimana umno yang berkuasa di negara Sabah cuba untuk mengawal kebangkitan Nasionalisme? Menghalang untuk mengkibarkan bendera Negara Sabah yang dikibarkan secara rasmi pada 31 Ogos 1963 merupakan satu perbuatan yang cuba menghalang Generasi Muda Negara Sabah daripada mengenali dan mempelajari sejarah negara Sabah. Ini adalah satu perbuatan yang selalunya dilakukan oleh penjajah. Dalam konteks mesej ini, ia merujuk kepada kerajaan malaya yang berkuasa di negara Sabah melalui umno-bn!

Atas sebab itulah mengapa rakyat bangsa negara Sabah mesti menghalau keluar parti-parti malaya kerana dengan adanya mereka disini, mereka akan terus mengganggu dan campur tangan dalam hal-ehwal bangsa negara Sabah.

Sekarang anda faham sudah?
Labels:

Post a Comment

Author Name

{picture#YOUR_PROFILE_PICTURE_URL} YOUR_PROFILE_DESCRIPTION {facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.