Saya Doris Jones selaku Pengerusi Sabah Sarawak Union-United Kingdom (SSU-UK) ingin memberikan kenyataan rasmi berhubung dengan kerjasama diantara SSU-UK dengan SSPR.

Pertama, saya telah melakukan sehabis baik untuk berusaha untuk menyelesaikan konflik yang timbul diantara SSU-UK dan SSPR melalui beberapa cara namun usaha tersebut menemui jalan buntu apabila niat saya untuk menyelesaikan konflik ini telah disalahtafsirkan.

Kedua, pucuk kepimpinan SSPR telah memutuskan untuk memberhentikan hubungan untuk terus berada dibawah naungan SSU-UK atas sebab-sebab tertentu dan keputusan tersebut dihormati sepenuhnya dengan niat yang baik.

Ketiga, walaupun hubungan ini telah berakhir pada 18 Januari 2016 sejak bermulanya naungan pada 16 Januari 2015, pihak SSU-UK tidak melihat perkara ini sebagai satu halangan untuk terus menjalinkan kerjasama dengan SSPR dimasa hadapan jikalau terdapat keperluan. Pihak kami juga sentiasa bersedia untuk memberikan khidmat pandangan, nasihat atau apa-apa yang diperlukan jikalau diperlukan oleh pihak SSPR.

Keempat, pihak SSU-UK ingin memanjatkan permohonan maaf secara ikhlas atas segala permasalahan yang timbul sepanjang SSPR berada dibawah naungan SSU-UK. 

Kelima, isu T9 yang melibatkan ahli SSPR akan menjadi tanggungjawab SSU-UK dan pihak kami akan memastikan bahawa anggota SSPR yang terlibat akan mendapat perlindungan yang sewajarnya dalam aspek perundangan.

Keenam, pihak kami juga ingin memohon agar pihak SSPR menyerahkan semua kertas petisyen sama ada dalam bentuk softcopy atau hardcopy kepada wakil SSU-UK atau mana-mana individu yang akan diberikan kepercayaan untuk mengambilnya bagi menghormati keputusan SSPR.

Ketujuh, segala sumbangan dan aktiviti yang dilakukan oleh SSPR bersama-sama dengan SSU-UK akan diabadikan dalam rekod perjuangan pihak kami bagi tujuan dokumentasi agar generasi masa hadapan dapat merujuk segala bentuk aktiviti dan kerjasama yang terjalin sepanjang tempoh hubungan ini berlangsung. 

Kelapan dan terakhir, ingin pihak SSU-UK panjatkan doa dan harapan agar semoga SSPR terus aktif dan bertenaga dalam berjuang untuk rakyat negara Sabah khususnya yang berada di daerah Ranau. 

Salam Hormat dan Salam Berjuang saya ucapkan kepada semua ahli-ahli SSPR.

Doris Jones.
18 Januari 2016

Post a Comment

Author Name

{picture#YOUR_PROFILE_PICTURE_URL} YOUR_PROFILE_DESCRIPTION {facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.