Kebangkitan rakyat negara Sabah dan negara Sarawak ini bukan untuk menghancurkan negara kita tetapi membebaskan maruah bangsa yang diikat dengan rantai penjajahan selama 54 tahun dahulu sejak tahun 1963 sehingga sekarang.

Kita tidak memusuhi orang-orang malaya tetapi kita memusuhi kuasa penjajahan mereka yang dikenakan keatas bangsa negara kita.

Kita TIDAK perlukan pemimpin yang pro malaya, tetapi kita perlukan pemimpin yang Pro Sabahan dan Pro Sarawakian!

Menyokong pemimpin yang pro malaya atau barua malaya hanya akan membantu mereka untuk terus kaya raya sehingga ke cucu-cicit.

Mereka sanggup mengenepikan maruah dan kepentingan bangsa. Maka, untuk atas sebab apa lagi orang-orang seperti ini perlu dipilih, disokong, dijulang untuk mewakili suara Sabahan dan Sarawakian?

TIDAK.

Atas sebab itu juga mereka-mereka yang masih bertuankan ideologi ketuanan malaya, yang berpegang kepada mentaliti untuk terus bergantung kepada kepimpinan malaya perlu disingkirkan daripada dunia politik Borneo.

Memberikan sokongan kepada ideologi malaya untuk terus bertapak di Borneo ini membawa maksud bahawa kita mahu kuasa politik malaya untuk terus bermahajalela, dan ini juga membawa maksud bahawa kita membenarkan kuasa politik luar @ asing mentadbir kehidupan kita.

Kita yang ada disini dapat merasai bagaimana sengsara secara mental, psikologi, sosial, ekonomi dan politik dibawah penguasaan mereka ini.

Mari kita letakkan penamat keatas segala kesengsaraan itu. Noktah!

Post a Comment

Author Name

{picture#YOUR_PROFILE_PICTURE_URL} YOUR_PROFILE_DESCRIPTION {facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.